diumenge, 25 de novembre del 2007

Rotondes

Sé positivament que la gran majoria de conductors quan es veuen en la necessitat d'entrar en una rotonda, els hi agafa cagarela, uns reaccionen aumentant la velocitat i altres tiren pel dret.
El motiu es senzill, la major part de conductors s'han trobat que els hi han fet les rotondes (ja fa molt més de 10 anys ), i ningú els hi ha explicat com fer-les, i tampoc se n'han preocupatd'averiguar-ho.
Total que entrar , circular o sortir d'una rotonda es tota una odissea.
La gran diferència entre una intersecció i una rotonda, radica en què mentre en les interseccions les trajectòries dels vehicles són perpendiculars, els uns amb els altres, a les rotondes han de ser
convergents o divergents, és a dir que en cas de col.lició , en les interseccions es perpendicular, en les rotondes sempre es lateral i per tant menys perilloses ( si ho fem be, esclar)
Una altra diferència radica en què la sortida d'una rotonda sempre ha de ser un gir cap a la dreta, i per tant no podem parlar d'anar a l'esquerra , a la dreta o recte,sinó de sortir per la tercera sortida ,a la primera, a la segona , i si fem un canvi de sentit per la quarta, i aquí és on es troba el problema.
Habitualment, les rotondes tenen dos carrils, tot i que en poden tenir més o un sol, la lògica ens hauria consellar anar sempre pel carril dret.
En aquest punt, sempre sorgeig la pregunta, i és per a què serveixen els altres carrils?.
Doncs la resposta és molt sencilla, pel mateix que sempre han servit els carrils situats més a l'esquerra, per fer avançaments, no pas per a sortir, o girar a la dreta.
Estic fart de veure com es pretèn sortir d'una rotonda, des del carril esquerre, tot i tenir el carril dret ocupat per un altre vehicle, el més preocupant, es que també ho estic observant en la circulació normal, la qual cosa fa que la circulació sigui molt més perillosa.