dijous, 29 de novembre del 2007

Punts de vista

Hi ha una cosa curiosa, i és que quatre persones situades en quatre punts diferents, veuen quatre coses diferents del mateix fet, per que estan situades en quatre lloc diferents.

De la mateixa manera si veus un fet de forma perpendicular, no aprecies igual l'espai que si l'observes de forma lateral , sense comptar si ho mires a traves d'un mirall.
Això és el que observem quant ens trobem en un lloc relativament estret, i també és troben peatons en el mateix lloc.
Els conductors de quatre rodes veuen que no tenen prou espai per passar sense atropellar als peatons, en canvi, els peatons veuen que hi ha prou espai, i per tant no fan cap moviment. En aquest cas normalment el conductor redueix la velocitat, i els peatons es mouen per deixar una mica més d'espai.
Peró quan l'espai l'han d'apreciar dos vehicles que es mouen en el mateix sentit, i són un turisme, que te la visibilitat reduïda als miralls, i un vehicle de dues rodes, que no te cap limitació en la seva visibilitat, ens trobem en la situació típica de la circulació en ciutat, que el vehicle de dues rodes, avança al de quatre, sabedor de que te prou espai, però suposant que el conductor de quatre rodes, també ho és , i que està pendent de la maniobra que farà el de dos rodes.
Aquí tenim el gran perill, per començar sempre que un vehicle, avança a un altre, ha de complir uns requisits mínims.
  • Que l'hi fa saber al vehicle que vol avançar(no sols amb l'ntermitent, sinó també amb senyals òptiques o acústiques fora de poblat).
  • Que hi ha prou espai (1,5 metres en vies de fora de poblat i distancia de seguretat en poblat)
  • I que el conductor que és avançat, se n'ha assabentat, perquè si no es pot avançar, no espera que ningú l'avanci.
Doncs això passa constantment, sobre tot en ciutat, que els vehicles de dues rodes campen per on volen, tot esperant que la resta de l'humanitat vigili de no matar-los, sense pensar que els accidents que provoquen sempre en reben la pitjor part, i que en la majoria dels cassos son els de dues rodes els culpables.
Això ho fan tan motocicletes, ciclomotors i bicicletes, tot i que lo de les bicicletes es més escandalós i mereix un comentaria a banda.
Josefine

1 comentari:

Anònim ha dit...

Estic completament d'acord amb tu. He d'afegir que si es vol, un vehicle de 2 rodes, pot circular amb la mateixa paciència que un de 4. En sóc un cas jo.
Tinc bon mestre.
Ramir.